Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru se dlouhodobě věnuje rozvoji komplexní nabídky turistických služeb. Mezi ně patří především prohlídky výrobních prostor pivovaru a multimediální expozice „Příběh budějovického piva“. Velmi atraktivní součástí prohlídky pro návštěvníky starší 18 let je ochutnávka nepasterovaného a nefiltrovaného piva přímo v ležáckém sklepě. Kromě češtiny si zákazníci mohou objednat výklad i v dalších šesti světových jazycích. O spokojenost návštěvníků se stará tým 12 průvodců a 4 pracovnic v recepci Návštěvnického centra.
Výrobní prostory pivovaru si v loňském roce prohlédlo 43 262 osob. Počet turistů je srovnatelný například s návštěvností zámku Třeboň či hradu Zvíkov. Budějovický Budvar tak právem patří mezi nejatraktivnější turistické cíle v Jihočeském kraji. Přes 70 % návštěvníků tvořili loni cizinci. Nejvíce hostů přijelo z německy hovořících zemí (42 %), následovali je Češi (28 %), turisté hovořící anglicky (19 %) a lidé z frankofonních zemí (9 %). Zájem o prohlídky se dlouhodobě zvyšuje - v roce 2002 byl počet návštěvníků jen asi 21 000.
„Velice si vážíme zájmu návštěvníků o výrobu našeho piva. Proto nám záleží na tom, aby během prohlídky dostávali z odborného hlediska co nejpřesnější informace, podávané zároveň zajímavou a atraktivní formou. Texty prohlídkové trasy proto letos schvaloval také náš sládek – Ing. Adam Brož,“ říká Antonín Janský, vedoucí oddělení Gastro z Budějovického Budvaru. Na kvalitě a odbornosti průvodcovských služeb se v letošním roce jistě projeví i to, že tým průvodců rozšířil dlouholetý vedoucí oddělení řízení jakosti Budějovického Budvaru - Ing. Jan Krátký.
V loňském roce byl zájem také o prohlídky multimediální expozice „Příběh budějovického piva“, kterou navštívilo 3 776 lidí. Expozici, která srozumitelnou a zábavnou formou představuje historii vaření piva v Českých Budějovicích, otevřel pivovar u příležitosti 110. výročí svého založení v roce 2005.
Návštěvnické centrum zajišťuje i nabídku gastronomických služeb v pivnici Budvar přímo v areálu pivovaru nebo v pivnici Masné krámy, či ubytování v hotelu Malý pivovar.
Návštěvnické centrum je otevřeno každý den od 9 do 17 hodin. Prohlídky pivovaru je potřeba předem objednat telefonem nebo e-mailem. Každý pracovní den (v létě i o víkendech) ve 14 hodin se lidé mohou zúčastnit prohlídky i bez předchozí rezervace. Další podrobnosti o prohlídkách Budějovického Budvaru najdete na webové stránce http://www.budejovickybudvar.cz/prohlidky.
Exkurze v pivovaru
Prohlídky výrobních prostor pivovaru vedou profesionální průvodci s podrobným výkladem v češtině a dalších 6 světových jazycích. Součástí prohlídky je ochutnávka nepasterovaného a nefiltrovaného piva přímo z ležáckého tanku. Prohlídka trvá cca. 60 minut a je určena pro skupiny 8-50 osob. Otevřeno je denně, prohlídku je nutné předem objednat. Pod vedením průvodce se návštěvníci mohou seznámit s tajemstvím výroby originálního ležáku Budweiser Budvar. To spočívá především v použití nejkvalitnějších surovin (moravského sladu, hlávkového žateckého chmele a vody z artéských studní) a v pečlivém dodržování tradičního výrobního postupu pod dohledem zkušených sládků.
Multimediální expozice „Příběh budějovického piva“
Multimediální expozice „Příběh budějovického piva“ představuje srozumitelnou a zábavnou formou historii vaření piva v Českých Budějovicích. Historie města i pivovaru ožívá na velkoplošných obrazovkách, v hologramech a při trojrozměrných projekcích. V kleci těžebního výtahu se návštěvníci virtuálně dostávají do hloubky 300 metrů pod zemský povrch. V expozici na ně dýchne atmosféra doby založení města, nahlédnou do života ve středověkém právovárečném domě, prožijí celou historii Budějovického Budvaru a seznámí se i s pozadím právních sporů o ochranné známky. Komentář je k dispozici v 5 jazycích. Prohlídka trvá 50 minut a je určena pro skupiny 8-24 osob. Otevřeno je denně, prohlídku je nutné předem objednat.
Budějovický Budvar, národní podnik
Pivovar Budějovický Budvar, n. p. je dlouhodobě jedním z nejúspěšnějších potravinářských podniků v České republice. Téměř polovina produkce je vyvážena do více než 50 zemích všech světadílů. V roce 2008 zvýšil Budějovický Budvar výstav piva meziročně o 4,5 % a dosáhl objemu 1 312 580 hektolitrů. Hrubý zisk pivovaru se v roce 2007 meziročně zvýšil o 13 % na celkových 302 milionů Kč. Od roku 1991 investoval Budějovický Budvar do své modernizace a rozvoje asi 3,5 miliardy Kč.