BackZurückZpět

Mattoni spolu s Budvarem představují unikátní ochucené nealko pivo BIRGO

5.4.2022
Tiskové zprávy

5. dubna 2022 - Dvě české ikony Mattoni a Budvar se spojily a uvádějí na trh unikátní ochucené nealkoholické pivo. Novinka s názvem BIRGO se ve třech chuťových variantách v těchto dnech dostává do obchodů. Je výsledkem spolupráce dvou renomovaných nápojářských expertů – příchutě od lídra nealkoholického trhu Mattoni 1873 se snoubí s nealkoholickým pivem uvařeným v národním pivovaru Budějovický Budvar, který má světové renomé.  Obě významné české firmy se zároveň shodly na společném přístupu k cirkularitě v nápojovém průmyslu, jenž dotváří vstup Budějovického Budvaru do iniciativy Zálohujme.cz.

„Spolupráce s Budějovickým Budvarem mi dává obrovský smysl. Nejenže jsme společně vyvinuli skvěle chutnající produkt, ale máme i stejné názory na udržitelné podnikání a věříme, že je potřeba zavést cirkulární principy do praxe. Jsem rád, že se k nám kolegové z Budvaru přidali v iniciativě Zálohujme.cz a těším se na dlouhodobou spolupráci,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.
„Ze spolupráce s Mattoni máme v Budvaru velkou radost. Spojili jsme ses tradiční českou značkou, která na věci nahlíží stejně, která sdílí tytéž hodnoty a která ke své práci přistupuje poctivě a zároveň s radostí. Od počátku nám tak bylo jasné, že musí vzniknout něco skvělého,“ doplňuje Petr Dvořák, generální ředitel Budějovického Budvaru.

Unikátní kombinace

Pivní základ vychází z receptury piva Budvar nealko. Značka Mattoni využila své bohaté zkušenosti s chuťovými preferencemi spotřebitelů a pečlivě vyladila konečné příchutě, protože hořkost nealkoholického piva vyžaduje speciální kombinace chutí i jejich intenzitu. Vedle dvou tradičních a oblíbených citrusových mixů Grapefruit a Citron-Limetka se BIRGO objevuje i v jedinečné variantě Mango-Limetka, kterou na českém trhu žádný jiný výrobce nenabízí.

Složení BIRGO odpovídá trendům kategorie beermixů a posouvá je ještě dále, ať už důrazem na svěží chuť s nižším než obvyklým obsahem přidaného cukru nebo naopak vyšším podílem pivní složky v nápoji. Spotřebitelské testování produktu potvrdilo jeho vysokou oblibu a pozitivní vnímání spojení značek s velkým renomé a technologickým know-how. Jde o dosud zcela ojedinělé propojení dvou tak významných zástupců světa alkoholických a nealkoholických nápojů, jejichž historická tradice navíc sahá do 19. století.

Udržitelný beermix

Strategická spolupráce dvou českých ikon na novém výrobku má přesah i do oblasti udržitelného podnikání.

BIRGO se vyrábí výhradně v Budějovickém Budvaru na nové moderní lince s hodinovou kapacitou až 50000 plechovek, jejíž provoz pivovar oficiálně zahájil na konci března. Vysoce vyspělé technologické vybavení linky přispívá k výrazně efektivnějšímu využití vody, tepla a elektrické energie.

 BIRGO je jako první nealko pivo v Česku baleno do papírových multipacků, jež navíc neobsahují lepidlo. Jedná se o technologii tzv. wrap-around s obsahem recyklovaného papíru, jejíž použití ušetří 16 % uhlíkové stopy oproti klasickým plastovým fóliím. Samotný materiál plechovek pak obsahuje 74 % recyklovaného hliníku.

Národní pivovar Budějovický Budvar na tiskové konferenci k uvedení nového produktu také oznámil přistoupení k iniciativě Zálohujme.cz, která dlouhodobě podporuje zavedení vratných záloh na PET lahve a plechovky v Česku. Budvar, stejně jako spoluzakladatel této iniciativy Mattoni 1873, má zájem na co nejšetrnějším nakládání s nápojovými obaly a recyklaci „z lahve do lahve“, v tomto případě tedy
„z plechovky do plechovky“.

  

O Budějovickém Budvaru

Budějovický Budvar je největší pivovar v České republice, který je stále v českých rukou. Jako národní pivovar patří navíc tak trochu nám všem. I vám.

Pivovar si zakládá na kvalitě svého piva. Všechna piva vaří pouze v Českých Budějovicích, z kvalitních surovin a nechává je zrát (ležet) v pivovarských ležáckých tancích. Dělá tak dobré jméno celému pivovarskému řemeslu nejen v České republice, ale i ve světě, kam exportuje přes 1,2 milionů hektolitrů piva ročně – nejvíce ze všech českých značek.

 

O Mattoni1873

Mattoni 1873 je největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě, s kořeny sahajícími do roku 1873
a ke karlovarskému rodákovi Heinrichu Mattonimu. Současnou podobu získala skupina v 90. letech díky výrazným investicím italské rodiny Pasquale.

Své produkty Mattoni 1873 vyváží do téměř 20 zemí světa a vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku
a Srbsku. V Bulharsku, Slovensku a Maďarsku je výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo. Ve všech zemích, kde skupina operuje, zaměstnává na 3 200 zaměstnanců.

Weitere Informationen und Fragen

Barbora Dědinová

manažerka komunikace

Further information and questions

Barbora Dědinová

manažerka komunikace

Další informace
a dotazy

Barbora Dědinová

manažerka komunikace

Nachrichten entfernen

Ich möchte Pressemitteilungen per e-mail erhalten.

Informationenzum Datenschutz hier

Danke für dein Interesse. Wir haben Sie zur Abonnentenliste hinzugefügt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

News subscription

I want to receive press releases by email.

Information about personal data protection here

Thank you for your interest. We have added you to the list of subscribers.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Odebírání zpráv

Chci dostávat tiskové zprávy emailem.

Informace o ochraně osobních údajů zde

Děkujeme za váš zájem. Zařadili jsme vás na seznam odběratelů.
Oops! Something went wrong while submitting the form.