Tmavý ležák Budweiser Budvar se začal vařit v roce 2004. Již v roce 2005 se uskutečnily první vývozy do Německa, Velké Británie, Ruska, Finska a na Slovensko. V roce 2008 se tmavý Budvar vyvážel již do 21 zemí a jeho vývoz se meziročně zvýšil asi o 5 %. Tmavý ležák tvoří zajímavý doplněk sortimentu Budějovického Budvaru – na celkové výrobě se podílí asi dvěma procenty. Nejdůležitějším produktem je světlý ležák Budweiser Budvar.
Dnes bude na Ukrajinu odeslána první dodávka 96 sudů tmavého ležáku Budweiser Budvar. „Loňský prodej tmavého ležáku v lahvích se na Ukrajině zvýšil meziročně o 40 %. Náš importér vidí velký prostor pro úspěšný prodej tmavého ležáku v sudech, a proto jsme se dohodli na zahájení dodávek,“ říká Ing. Renata Pánková, vedoucí exportního oddělení Budějovického Budvaru.
V průběhu letošního března budou realizovány historicky první dodávky tmavého ležáku také do Itálie a Španělska. V obou případech to budou láhve. „Původně jsme o prodeji tmavého ležáku ve Středomoří vůbec neuvažovali, protože v jižních státech není podle průzkumů trhu tmavé pivo příliš oblíbené. Překvapil nás ale obrovský úspěch v Chorvatsku a relativně velký zájem v Řecku,“ dodává Ing. Pánková. V Chorvatsku se loni prodalo přes 2000 hektolitrů tmavého ležáku Budweiser Budvar, to je téměř dvakrát více než v roce 2007. Chorvatsko je tak v prodeji tmavého ležáku druhým nejdůležitějším exportním trhem. Nejvyšší poptávka byla loni v Rusku.
Budějovický Budvar, národní podnik
Pivovar Budějovický Budvar, n. p. je dlouhodobě jedním z nejúspěšnějších potravinářských podniků v České republice. Téměř polovina produkce je vyvážena do více než 50 zemích všech světadílů. V roce 2008 zvýšil Budějovický Budvar výstav piva meziročně o 4,5 % a dosáhl objemu 1 312 580 hektolitrů. Hrubý zisk pivovaru se v roce 2007 meziročně zvýšil o 13 % na celkových 302 milionů Kč. Od roku 1991 investoval Budějovický Budvar do své modernizace a rozvoje asi 3,5 miliardy Kč.