← Back← Zurück← Zpět

Českobudějovické pivo reprezentovalo nejlepší evropské potraviny na obchodní misi v Číně

4.4.2011
Budweiser Budvar

České Budějovice, 4. dubna 2011 – Koncem března proběhla v Číně obchodní mise evropského komisaře pro zemědělství a rozvoj venkova Daciana Ciolose nazvaná „Chuť Evropy: kvalita zaručena“. Hlavním cílem mise byla jednání o bilaterální dohodě mezi Čínou a EU o vzájemné ochraně potravin, které mohou používat logo zeměpisného označení původu. Jedná se o nejlepší potravinářské výrobky, které Evropa může spotřebitelům nabídnout. Obrat s těmito výrobky dosahuje již dnes 14 miliard Eur ročně a do budoucna se bude zvyšovat. Evropští výrobci vidí velký obchodní potenciál špičkových potravin také v zemích mimo Evropskou unii. Doprovod evropského komisaře tvořilo 33 zástupců výrobců nejkvalitnějších evropských potravin, které jsou zařazeny do Evropského systému kvality a mohou užívat jedno ze tří zeměpisných označení (CHZO, CHOP nebo ZTS). Čínským politikům, médiím i manažerům obchodních řetězců byly během série prezentací a tiskových konferencí v Šanghaji, Hangzhou a Pekingu představeny například sýry Grana Padano, Feta nebo Roquefort, sušená šunka Prosciutto di Parma, vína Bordeaux, Porto a Tokaj, Irish Whiskey, Cognac nebo Bavorské pivo.

Mezi touto evropskou elitou bylo zastoupeno i „Českobudějovické pivo“, jehož jediným představitelem je značka Budweiser Budvar. „Chráněné zeměpisné označení pro naše pivo jsme získali již v roce 2004. Ukazuje se, že to byl velmi prozíravý krok, neboť poptávka po kvalitních potravinách s tímto označením trvale roste. Evropská unie nyní propaguje tradiční evropské výrobky i v globálním měřítku a to by mělo podpořit náš export zejména v exotických teritoriích,“ říká Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru a člen mise „„Chuť Evropy: kvalita zaručena“. „Těší mě, že Evropská unie se snaží rozšířit ochranu potravin s označením původu také formou bilaterálních dohod a že se tato snaha setkává s příznivými reakcemi. Tato cesta nepochybně pomohla ke zvýšení známosti naší značky na čínském trhu, do budoucna pomůže k nárůstu našeho exportu a rozšíří naše obchodní aktivity ve světě,“ dodává Ing. Boček.

Budějovický Budvar vyváží do Číny od roku 2008. V Číně používá ochrannou známku „Budějovický Budvar“, doplněnou čínským ekvivalentem. V loňském roce prodal Budějovický Budvar v Číně 800 hektolitrů světlého a tmavého ležáku, což je téměř trojnásobek objemu prodaného v roce 2009.

Weitere Informationen und Fragen

Markéta Ježková

PR manager

Further information and questions

Markéta Ježková

PR manager

Další informace
a dotazy

Markéta Ježková

PR manažer

Nachrichten entfernen

Ich möchte Pressemitteilungen per e-mail erhalten.

Informationenzum Datenschutz hier

Vielen Dank für Ihr Interesse. Wir haben Sie in die Liste der Befragten aufgenommen.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

News subscription

I want to receive press releases by email.

Information about personal data protection here

Thank you for your interest. We have included you in the list of respondents.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Odebírání zpráv

Chci dostávat tiskové zprávy emailem.

Informace o ochraně osobních údajů zde

Děkujeme za váš zájem. Zařadili jsme vás na seznam respondentů.
Oops! Something went wrong while submitting the form.