Vynikající pozici značky Budweiser Budvar v Německu potvrdil pravidelný audit agentury Nielsen v maloobchodních prodejnách. V prvním pololetí roku 2010 byl originální prémiový ležák Budweiser Budvar nejprodávanějším importovaným pivem v německém maloobchodě a zároveň nejdražší českou značkou, která se v německých prodejnách prodává. Na celkovém prodeji importovaných piv v Německu se Budweiser Budvar podílel v prvním pololetí 2010 celkem 13%, což znamená meziroční posílení o více než 1%.
„V Německu máme mimořádně věrné zákazníky, kteří naši značku považují za prémiovou, důvěryhodnou a s vynikající image. Jsou tedy ochotni zaplatit za požitek z našeho piva i v nejisté době doznívající recese vyšší cenu, která odpovídá jeho kvalitě,“ říká Ing. Dominika Kovaříková, prodejní manažerka Budějovického Budvaru pro Německo. Půllitrová láhev Budweiser Budvar v německém maloobchodě stojí v průměru 80 eurocentů, zatímco běžné pivo německé provenience se dá koupit za cenu kolem 40 eurocentů.
Prodej v Německu zajišťuje dceřiná společnost Budweiser Budvar Importgesellschaft mbH se sídlem v Erfurtu, které se v posledních letech velmi daří. V roce 2009 činil objem prodeje ležáku Budweiser Budvar v Německu 204 755 hektolitrů. Znamená to meziroční zvýšení o 9,3 %. Celková spotřeba piva v Německu přitom podle německého svazu pivovarů loni poklesla o 3 %. V Německu klesá spotřeba piva dlouhodobě – v roce 1990 vypili Němci 142 litrů piva na hlavu ročně, loni jen asi 106 litrů. „Abychom naše výsledky udrželi i v budoucnu, čeká nás velmi tvrdá práce. Konkurence v Německu je obrovská a také zatím nevíme, zda ekonomické oživení bude trvalé,“ dodává Dominika Kovaříková.
Německo je tradičně nejdůležitějším exportním teritoriem pro ležák Budweiser Budvar. Na celkovém vývozu pivovaru se dlouhodobě podílí asi z jedné třetiny. Němečtí zákazníci znají budvarský ležák již od roku 1897, kdy získal zlatou medaili na potravinářské výstavě ve Stuttgartu. Vývoz nebyl přerušen ani po roce 1948. Díky dlouhodobě vysoké kvalitě a originální chuti si značka Budweiser Budvar vybudovala mimořádně silnou a stabilní pozici v segmentu prémiových importovaných ležáků. Němci jako znalci piva oceňují unikátní chuť ležáku Budweiser Budvar s jemnou hořkostí, kvalitní suroviny i tradiční výrobní postup.
Značka Budweiser Budvar patří zároveň mezi nejznámější české značky na světě. Na celkovém českém exportu piva se loni světlý ležák Budweiser Budvar, který se v některých zemích prodává také pod značkami Budějovický Budvar nebo Czechvar, podílel ze 17%. K zákazníkům v téměř 60 zemích putovalo 516 000 hektolitrů tohoto piva v láhvích, sudech i plechovkách.