BackZurückZpět

Budějovický Budvar uvádí na trh „jedenáctku“ – Pardál Echt

27.5.2009
Pardál
Aktuality

Se zahájením hlavní prodejní sezony přichází Budějovický Budvar, n.p. na trh s novinkou v portfoliu. Od 1. června vstupuje se značkou Pardál Echt do segmentu jedenáctistupňových piv.

„Po analýze našeho portfolia i možností českého trhu jsme se rozhodli pro vstup do segmentu tzv. „jedenáctek“, a to se značkou Pardál. Chceme nejen navázat na výrazný prodejní úspěch výčepního piva Pardál, ale využít i jeho obchodního potenciálu. V neposlední řadě reagujeme i na požadavky našich zákazníků, kteří si přáli „silnější“ variantu Pardála,“ vysvětluje Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru.

Pardál Echt doplňuje výčepní pivo Pardál, které Budějovický Budvar uvedl na trh před dvěma lety. To si rychle získalo své zákazníky a prodejní výsledky předčily očekávání. V roce 2007, kdy bylo pivo Pardál distribuováno jen v jižních Čechách, se jej prodalo 76 369 hl. V roce 2008 dosáhl objem prodeje značky Pardál již 193 034 hl. Značka Pardál se tak v roce 2008 stala 16. nejprodávanější značkou piva v České republice.

Vývoj piva Pardál Echt byl zahájen v létě roku 2008 analýzami trhu a marketingovou studií. Na podzim téhož roku byly stanoveny základní parametry produktu a v prosinci pak byly uvařeny první várky a realizovány interní testy. V lednu 2009 se do vývoje Pardála Echt zapojili sami spotřebitelé. Pivaři, kteří se podíleli již na vývoji výčepního piva Pardál, a jejich kamarádi, se zúčastnili dvou kol ochutnávek. Na základě jejich připomínek upravoval Ing. Aleš Dvořák, technolog pivovaru, chuť i další vlastnosti nového piva. V březnu 2009 byla uvařena finální várka piva Pardál Echt.

„Výsledkem naší společné práce je pivo, jenž je alternativou pro ty, kterým se výčepní pivo zdá slabé a ležák silný a kteří zároveň preferují vyšší hořkost a plnost chuti. Jsme rádi, že se na jeho vzniku podíleli i sami budoucí konzumenti, což je pro nás zárukou, že jim Pardál Echt bude chutnat,“ dodává Aleš Dvořák.

Pardál Echt bude od 1. června k dostání na celém území České republiky. Již ode dneška se ale prodává v podnikové prodejně Budějovického Budvaru v Českých Budějovicích. Hlavními distribučními kanály budou celostátní i lokální řetězce, nezávislý maloobchod a velkoobchod. Pardál Echt bude dodáván ve vratných lahvích o objemu 0,5 litru, a to v klasických přepravkách po 20 lahvích nebo v papírových kartonech po 10 lahvích. Jeho standardní ceníková cena s DPH za láhev o objemu 0,5 l je stanovena na 10,50 Kč. Prodejním cílem pro rok 2009 je objem 40 000 hl.

Propojení s konečnými spotřebiteli je u Pardála Echt  stejné jako u výčepního piva Pardál. I v tomto případě se budoucí konzumenti podíleli nejen na „vyladění“ chuti a ostatních vlastností, ale i na výběru jeho jména a zapojeni budou i do reklamní kampaně. Ta začne 1. července a naváže na kampaň „Vylaď si léto s Pardálem“. Její hlavní sdělení se bude nést v duchu sloganu „Jedenáctka pro echt chlapy“.

Základní parametry piva Pardál Echt:
Stupňovitost: 11,3 %
Hořkost: 30 MJH
Barva: 14-15 ECB
Říz: střední, zaručuje příjemnou pitelnost
Kvalitní suroviny: 3 druhy sladu, chmel, žádné chmelové extrakty, voda z artéských studní
Obsah alkoholu: 4,5% obj.
Trvanlivost: 180 dnů

Výčepní pivo Pardál
Vývoj piva Pardál začal v srpnu 2005 a na podzim roku 2006 byli do projektu zapojeni i spotřebitelé. Ti se účastnili tří kol velkých ochutnávkových akcí. Více než 300 pivařů mělo možnost hodnotit chuť i další vlastnosti nového piva, které byly na základě jejich připomínek dále upravovány. V České republice se jednalo o zcela unikátní postup. Výčepní pivo Pardál bylo uvedeno na lokální trh v regionu jižních Čech 1. března 2007, jeho celostátní distribuce byla zahájena 1. ledna 2008. Výčepní pivo Pardál získalo ocenění „Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2008“ v kategorii „Pivo“ (vítězné výrobky vyhlášeny na základě průzkumu mezi spotřebiteli) a stříbrnou medaili v hlasování členů Sdružení přátel piva v roce 2008. Reklamní kampaň „Pardál – Jeden z nás“ získala stříbrnou Effie 2007 v kategorii A - potraviny a nápoje (v soutěži Effie posuzuje odborná porota účinnost reklamních kampaní) a ocenění „Nejlepší malá kampaň“ v soutěži FLEMA 2007 (soutěž FLE Media Awards (FLEMA) hodnotí inovativní využití médií).

Budějovický Budvar, národní podnik
Pivovar Budějovický Budvar, n. p. je dlouhodobě jedním z nejúspěšnějších potravinářských podniků v České republice. Téměř polovina produkce je vyvážena do více než 50 zemích všech světadílů. V roce 2008 zvýšil Budějovický Budvar výstav piva meziročně o 4,5 % a dosáhl objemu 1 312 580 hektolitrů. Hrubý zisk pivovaru se v roce 2007 meziročně zvýšil o 13 % na celkových 302 milionů Kč. Od roku 1991 investoval Budějovický Budvar do své modernizace a rozvoje asi 3,5 miliardy Kč.

Nachrichten entfernen

Ich möchte Pressemitteilungen per e-mail erhalten.

Informationenzum Datenschutz hier

Danke für dein Interesse. Wir haben Sie zur Abonnentenliste hinzugefügt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

News subscription

I want to receive press releases by email.

Information about personal data protection here

Thank you for your interest. We have added you to the list of subscribers.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Odebírání zpráv

Chci dostávat tiskové zprávy emailem.

Informace o ochraně osobních údajů zde

Děkujeme za váš zájem. Zařadili jsme vás na seznam odběratelů.
Oops! Something went wrong while submitting the form.