← Back← Zurück← Zpět

Budějovický Budvar ukončuje spolupráci s koncernem Anheuser-Busch InBev

4.7.2012
Czechvar

Smlouva uzavřená v roce 2007 byla v souladu s tehdejší strategií ABI, který chtěl využít dynamicky rostoucí poptávku po importovaných pivech v USA. S cílem stát se největším importérem prémiových a super-prémiových značek do USA vytvořil ABI dokonce specializovanou obchodní divizi. V roce 2006 hledal ABI do svého portfolia kvalitní český super-prémiový ležák a značka Czechvar nejlépe splňovala jeho představy. Budějovický Budvar nabídku ABI k obchodní spolupráci přijal, neboť prostřednictvím této smlouvy se mu otvírala historická příležitost k využití největší distribuční sítě na území USA a v důsledku i k zásadnímu navýšení exportu do USA. Smlouva se týkala pouze obchodní spolupráce v USA a nijak neovlivnila probíhající spory o značku Budweiser v ostatních zemích. Po změně vlastníka (ovládnutí skupinou InBev) v roce 2008 se ve společnosti ABI změnila obchodní koncepce a poklesl její zájem o dovoz importovaných značek do USA (ABI získal pro severní Ameriku široké portfolio značek původní skupiny InBev).  

„Náš partner bohužel zásadním způsobem neplnil obchodní cíle, kterých měl podle smlouvy dosahovat,“ říká Ing. Vlasta Kociánová, prodejní manažerka Budějovického Budvaru pro severní Ameriku. V roce 2011 splnil ABI prodejní cíl, k němuž se zavázal ve smlouvě, pouze ze 30%. „Nesplněním objemu prodeje došlo k závažnému porušení smlouvy, které nás v lednu 2012 vedlo k rozhodnutí o ukončení spolupráce s ABI. Tento týden vyprší šestiměsíční výpovědní lhůta a distribuci Czechvaru v USA od 7. července převezme náš nový importér,“ dodává Vlasta Kociánová.  

Novým importérem se stane společnost United States Beverage (dále jen USB). Je to společnost zaměřená na import a marketing super-prémiových a tzv. „craft beer“ značek do USA se sídlem ve Stamfordu, Connecticut. „Ve společnosti United States Beverage pracuje tým špičkových odborníků. Očekáváme, že v příštím roce prodáme v USA kolem 9000 hektolitrů Czechvaru a věříme, že se prodej bude dynamicky zvyšovat i v dalších letech,“ uzavírá Vlasta Kociánová. USB disponuje silnou distribuční sítí po celém území USA a nabízí široké portfolio super-prémiových značek z celého světa: Murphy’s Stout a Red Ale z Irska, Tiger Beer ze Singapuru, několik značek The Grupo Damm ze Španělska (Estrella Damm Lager, INEDIT, Daura), Tona Cerveza z Nicaragui, Kalik z Baham, Brasseurs de Gayant z Francie nebo španělské speciály Black Dog Ale. Více informací o USB najdete na www.unitedstatesbeverage.com.


Weitere Informationen und Fragen

Markéta Ježková

PR manager

Further information and questions

Markéta Ježková

PR manager

Další informace
a dotazy

Markéta Ježková

PR manažer

Nachrichten entfernen

Ich möchte Pressemitteilungen per e-mail erhalten.

Informationenzum Datenschutz hier

Vielen Dank für Ihr Interesse. Wir haben Sie in die Liste der Befragten aufgenommen.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

News subscription

I want to receive press releases by email.

Information about personal data protection here

Thank you for your interest. We have included you in the list of respondents.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Odebírání zpráv

Chci dostávat tiskové zprávy emailem.

Informace o ochraně osobních údajů zde

Děkujeme za váš zájem. Zařadili jsme vás na seznam respondentů.
Oops! Something went wrong while submitting the form.