← Back← Zurück← Zpět

Budějovický Budvar rozšiřuje vývoz do USA o tmavý ležák

22.11.2012
Czechvar
Novinky

Pivovar Budějovický Budvar, n.p. dnes odesílá do USA historicky první zásilku tmavého ležáku. Ze známkoprávních důvodů se tento tmavý ležák nesmí v USA prodávat pod značkou Budweiser Budvar, proto bude na etiketách označen alternativní značkou Czechvar. První dodávka obsahuje tři kontejnery, celkem 93 312 lahví (307,8 hektolitru). Lahve o objemu 0,33 litru se na pultech amerických obchodů objeví v multipackovém balení po šesti kusech (tzv. „basket“). Takový typ balení není v České republice obvyklý, ale v severní Americe jej zákazníci preferují a je tam zcela běžný. Cestu kamionem, vlakem a lodí do přístavů New Jersey a Oakland urazí tmavý Czechvar během čtyř, respektive šesti týdnů. Na pultech vybraných amerických obchodů a v restauracích se objeví počátkem ledna 2013.

„Našim obchodním aktivitám v USA prospívá mimořádný zájem a aktivita našeho nového importéra, který se během poměrně krátké doby od zahájení vzájemné spolupráce rozhodl obohatit dovážený sortiment také o originální tmavý ležák z České republiky. Zákazníkům, kteří již znají Czechvar světlý, proto nabídne také jeho tmavou variantu,“ říká Ing. Vlasta Kociánová, obchodní manažerka Budějovického Budvaru pro Severní Ameriku. Nový importér Budějovického Budvaru v USA – společnost United States Beverage (dále jen USB) - spolupracuje s pivovarem teprve od července 2012. USB dosud nabízel zákazníkům pouze světlý ležák Czechvar v lahvích nebo sudech. „Od rozšíření portfolia očekáváme zvýšení povědomí o značce Czechvar, získání nových distribučních míst a v konečném důsledku i celkové zvýšení prodejů. Pokud půjde prodej dobře, chceme v příštím roce zahájit export tmavého Czechvaru také v sudech,“ dodává Kociánová. Tmavý Czechvar bude v první fázi dodáván především do městských aglomerací na východním a západním pobřeží USA. Společnost USB vidí značný obchodní potenciál také v oblastech, ve kterých žije větší počet Američanů s českými kořeny a které by mohl zaujmout samotný název značky a to, že pivo je vyráběno přímo v České republice.

O tmavém ležáku Budweiser Budvar
Tmavý ležák Budweiser Budvar byl na trh uveden v roce 2004. Vyrábí se ze čtyř druhů ječných sladů (českého, mnichovského, karamelového a praženého) a hlávkového žateckého chmele. Charakterizuje jej velmi tmavá barva, suchá, jemně hořká karamelová chuť bez dominance sladkosti a delikátní vůně po praženém sladu a kávě. Obsah alkoholu má 4,7% obj. Tmavý ležák Budweiser Budvar se kromě České republiky prodává i v dalších více než 20 zemích, například v Německu, Rusku, Spojeném království nebo ve Finsku. V loňském roce dosáhl objem prodeje tohoto piva 28 000 hektolitrů, meziročně o 20% více.
Tmavý ležák získal titul „Tmavé pivo roku 2012“ od českého Sdružení přátel piva. Na svém kontě má ale i řadu mezinárodních ocenění, z nichž nejvýznamnější jsou dvě zlaté medaile v soutěži Monde Selection (roky 2010 a 2011) a především titul „World Best Lager“ udělený britským magazínem „Beers of the World“ v roce 2007.

Weitere Informationen und Fragen

Markéta Ježková

PR manager

Further information and questions

Markéta Ježková

PR manager

Další informace
a dotazy

Markéta Ježková

PR manažer

Nachrichten entfernen

Ich möchte Pressemitteilungen per e-mail erhalten.

Informationenzum Datenschutz hier

Vielen Dank für Ihr Interesse. Wir haben Sie in die Liste der Befragten aufgenommen.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

News subscription

I want to receive press releases by email.

Information about personal data protection here

Thank you for your interest. We have included you in the list of respondents.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Odebírání zpráv

Chci dostávat tiskové zprávy emailem.

Informace o ochraně osobních údajů zde

Děkujeme za váš zájem. Zařadili jsme vás na seznam respondentů.
Oops! Something went wrong while submitting the form.