V uplynulých dnech zamířily z Budějovického Budvaru do Číny historicky první sudy se světlým a tmavým ležákem. Obsah dvou kontejnerů tvoří 470 sudů světlého a 320 sudů tmavého ležáku, celkem 237 hektolitrů. Cílovým místem je Šanghaj. Většina exportovaného piva je určena pro hosty restaurace v českém pavilónu na Všeobecné světové výstavě EXPO 2010, která bude zahájena 1. května. Pivovar Budějovický Budvar je „Hlavním partnerem české účasti na EXPO 2010“ a jeho ležák je jediným „Oficiálním pivem české expozice“.
„Ležák z Budějovického Budvaru dobyl svět tradiční recepturou, jedinečnými surovinami a originální chutí. Protože naše pivo patří mezi nejznámější české výrobky na světě, stalo se i oficiálním pivem české expozice na EXPO 2010,“ říká Ing. Tomáš Bártů, obchodní manažer pro Čínu z Budějovického Budvaru. Česká restaurace na EXPO 2010 bude vybavena výčepním zařízením, sklenicemi, ubrusy a dalšími doplňky s logem Budějovického Budvaru a v budvarských barvách bude jednotně oblečen i personál. Půllitr ležáku bude stát 45 RMB (v přepočtu asi 126 Kč). „Účast na EXPO pro nás bude velkou obchodní příležitostí a také velmi efektivní propagací. Očekáváme, že naše pivo ochutnají nejen obyvatelé Číny, ale i mnoha dalších zemí Asie. Asie je dnes jediným kontinentem, kde má podle průzkumů trhu spotřeba piva dlouhodobě stoupat, a proto ji považujeme za velmi perspektivní a strategické teritorium,“ dodává Tomáš Bártů. Budějovický Budvar dnes vyváží pivo do osmi asijských zemí, například do Jižní Koreje, Japonska nebo Vietnamu.
Do Číny vyváží Budějovický Budvar od roku 2008. Dosud tam dodával pouze světlý ležák v láhvích. V Číně se ležák prodává pod ochrannou známkou „Budějovický Budvar“, kterou doplňuje i čínský ekvivalent jejího názvu „Bai De Fu“, v překladu znamená „mít hodně štěstí“ nebo „všichni mají mnoho štěstí“.
Výstavu EXPO 2010 využije Budějovický Budvar i k přímým obchodním jednáním. Počátkem června proběhne v českém pavilónu týdenní obchodní prezentace za účasti TOP managementu Budějovického Budvaru. Pro podporu obchodních jednání na EXPO 2010 bylo připraveno i speciální dárkové balení piva a sklenice.
O výstavě EXPO 2010
Termín EXPO 2010 v Šanghaji: 1. května 2010 – 31. října 2010
Počet účastníků: účast potvrdilo 192 zemí a 50 mezinárodních organizací
Očekávaná návštěvnost: historicky rekordních 70 milionů; podle odhadů budou 90 % tvořit Číňané
Hlavní téma: Better City – Better Life (Lepší město – lepší život)
Téma české národní účasti: Plody civilizace
Rozloha pavilonu ČR: 2 000 m2
Lokace pavilonu: u hlavního vchodu do zóny C - u stanice metra, přímo u sestupu z hlavní komunikační tepny „Skywalk“ na „European Plaza“
Očekávaná návštěvnost pavilonu ČR: maximální kapacita až 30 000 návštěvníků denně