← Back← Zurück← Zpět

Budějovický Budvar obnovil vývoz do Nizozemska

6.4.2010
Budweiser Budvar
Novinky

Budějovický Budvar, n.p. dnes odeslal do Nizozemska první kamion světlého ležáku. Jedná se o návrat na nizozemský trh po šesti letech. Zásilka obsahuje jak láhve o objemu 0,33 a 0,5 litru, tak i sudy. Během několika týdnů se ležák Budweiser Budvar objeví na pultech obchodů a také čepovaný v několika restauracích.  Vzhledem k vyspělosti tamějšího pivního trhu a náročným zákazníkům je Nizozemsko pro Budějovický Budvar velmi zajímavou exportní destinací.

„Nizozemsko je pro nás atraktivním exportním teritoriem. Místní zákazníci jsou velmi nároční na kvalitu piva a mají rádi také pivní speciality. Zároveň dokážou kvalitní pivo ocenit a zaplatit za něj odpovídající cenu,“ říká Ing. Dominika Kovaříková, obchodní manažerka Budějovického Budvaru pro oblast Beneluxu. Nizozemci mají na trhu k dispozici široký výběr pivních značek. Zároveň velmi rádi ochutnávají pivní speciality z dovozu. Potvrzuje to i podíl importovaných piv. Ten je v Nizozemsku na úrovni 20 %, v porovnání s ČR je to asi 10x více. Průměrná spotřeba piva na hlavu v Nizozemsku je ale nižší, na úrovni 78,5 litrů  za rok.

„Spolupráci s Nizozemskem jsme obnovili po šesti letech. Důvodem této odmlky bylo relativně složité hledání vhodného partnera, který by splňoval naše náročné požadavky a v rámci velmi silně vyprofilovaného trhu by dokázal spolu s námi prosazovat zájmy a strategii naší znovuzaváděné značky,“ dodává Ing. Kovaříková. Ideální importér musí být finančně stabilní, dlouhodobě úspěšný a musí mít velké zkušenosti v prodeji prémiových piv. Musí také pivovar přesvědčit tom, že chápe hodnoty značky Budweiser Budvar a bude schopen tento produkt úspěšně prodávat.

Budějovický Budvar v loňském roce vyvezl do 58 zemí celkem 580 000 hektolitrů piva. To je prakticky stejný objem, jako v roce 2008. Vzhledem k očekávanému poklesu českého exportu piva o více než 10 % se jedná o velmi dobrý výsledek. Budějovický Budvar tím dále zvýšil svůj podíl na českém exportu na 18-20 %. Nejlepších výsledků bylo v roce 2009 dosaženo v Německu (nárůst o 9 %), na Slovensku (nárůst o 6 %) a v Rakousku (nárůst o 6 %). Nově začal pivovar vyvážet do Spojených Arabských Emirátů, Mexika a Kosova.

Weitere Informationen und Fragen

Markéta Ježková

PR manager

Further information and questions

Markéta Ježková

PR manager

Další informace
a dotazy

Markéta Ježková

PR manažer

Nachrichten entfernen

Ich möchte Pressemitteilungen per e-mail erhalten.

Informationenzum Datenschutz hier

Vielen Dank für Ihr Interesse. Wir haben Sie in die Liste der Befragten aufgenommen.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

News subscription

I want to receive press releases by email.

Information about personal data protection here

Thank you for your interest. We have included you in the list of respondents.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Odebírání zpráv

Chci dostávat tiskové zprávy emailem.

Informace o ochraně osobních údajů zde

Děkujeme za váš zájem. Zařadili jsme vás na seznam respondentů.
Oops! Something went wrong while submitting the form.