Obchodní úspěchy
Budějovický Budvar je vystaven tvrdé obchodní konkurenci ve více než 60 zemích. Z toho důvodu neustále modernizuje své výrobní kapacity. Investice primárně směřují do výrobní technologie, logistiky, obchodu a marketingu. V období 1991 – 2013 zvýšil Budějovický Budvar objem vyrobeného piva téměř na trojnásobek. Výrazně posílil jak prodej v České republice, tak především v zahraničí.
David a Goliáš
V průběhu 19. století věhlas budějovického piva dosáhl takové úrovně, že jej začaly kopírovat i další pivovary. Setkat se s „budějovickým pivem“ například v Novém světě, jak byl tehdy nazýván americký kontinent, nebylo nijak výjimečné. Již v roce 1872 dovážela originální budějovické pivo do USA firma V. Horak a později firma Koster & Bial. Označení „budějovický“ (= „Budweiser“) v názvech svých piv ale začaly používat i některé americké pivovary, například společnosti Dubois, Pensylvánie – „Dubois Budweiser“, Fred Miller Brewing Company, Wisconsin – „Milwaukee Budweiser“, Acme Brewing Company, Georgia – „Acme Budweiser“. Byla mezi nimi i společnost Anheuser-Busch se sídlem v St. Louis, která vyráběla „Budweiser Lager Beer“.