Obchodní a ekonomické výsledky pivovaru Budějovický Budvar za rok 2015

Štítky: Pivovar
21. 7. 2016 | České Budějovice

Budějovický Budvar, n. p. dnes zveřejnil auditované obchodní a ekonomické výsledky roku 2015. Objem prodaného piva se loni meziročně zvýšil o 9,9% na objem 1 601 938 hektolitrů. Tento nárůst potvrdil dlouhodobý trend: za 10 let se výstav pivovaru zvýšil o 39% a od roku 1991 o 226%. Loňský prodej piva byl zároveň nejvyšší během 120 let existence podniku. Prodej klíčového druhu piva – tedy světlého ležáku Budweiser Budvar – vzrostl o 12%. Ležáku Pardálu Echt se prodalo o 9% více. Prodej piva baleného v lahvích se zvýšil o 10% a prodej plechovek stoupl o 29%. Prodej piva v tuzemsku vzrostl o 9% a export se zvýšil o 10,5%. Na celkovém exportu piva z České republiky se loni Budějovický Budvar podílel z 21,7%.

„Za těmito výsledky stojí jednak vysoká kvalita piva založená na tradici a osvědčených řemeslných postupech, jednak práce všech 653 zaměstnanců pivovaru,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Budějovický Budvar byl loni obchodně úspěšnější, než byl průměr českého pivovarnického průmyslu a díky tomu zvýšil i podíl na české produkci piva z 8,5% na 9,08%.

Velmi dobré obchodní výsledky se samozřejmě promítly do hospodaření. „Výsledky ve všech směrech překonaly plánované očekávání. Výkony dosáhly hodnoty 2,47 miliardy korun – meziročně o 5,6% více. Zisk před zdaněním pak meziročně stoupl o 13,8% na 349,8 milionu korun,“ upřesňuje Ing. Petr Žáček, ekonomický ředitel Budějovického Budvaru. Zisk byl vytvořen především v provozní oblasti a jeho hlavním zdrojem byly vyšší tržby za prodej piva. „Pozitivní byl také vliv stabilního kurzu koruny a také úspory v nákladech, kterých jsme dosáhli při nákupu energií, režijního materiálu i služeb,“ doplňuje Petr Žáček. Podnik loni vynaložil na investice a opravy 302,1 mil. Kč. Investice směřovaly například do opravy budovy stáčírny lahví, stavby přetlačného sklepa, nákupu dopravních prostředků nebo IT.

Pivovar se v roce 2015 přiblížil hranici svých výrobních a logistických možností. Aby podnik mohl pokračovat ve svém dlouhodobém rozvoji, musí v nejbližší budoucnosti rozsáhle investovat. Další rozvoj podniku podporuje i jeho zakladatel. Proto byla loni v orgánech podniku projednána „Strategie rozvoje podniku pro roky 2015-2020“, která obsahuje plán rozsáhlé investiční výstavby v hodnotě cca 1,5 miliardy Kč. „Do konce roku 2019 by tyto investice měly umožnit zvýšení výrobních kapacit o 20%. Realizace Strategie rozvoje podniku je již v plném proudu. Byl ukončen její první projekt – přetlačné tanky – a zároveň probíhá upgrade ERP systému. Právě nyní zahajujeme výstavbu moderního logistického centra,“ vysvětluje Ing. Adam Brož, Ph.D., MBA, sládek Budějovického Budvaru. Logistické centrum bude vybaveno nejmodernější skladovací a přepravní technologií a po jeho dokončení v roce 2018 se zlepší dopravní situace na Kněžskodvorské ulici. „Zahájili jsme také projektovou přípravu k rozšíření sklepů a stáčírny lahví. Vše by mělo být hotové v roce 2020,“ uzavírá Adam Brož.

 

Kontakt pro média

Ing. Petr Samec Dr.

tiskový mluvčí

+420 387 705 284

Zasílání novinek

Vložte vaši e-mailovou adresu a dostávejte novinky ihned po zveřejnění

E-mail*
Jméno*
Příjmení*
Země*
Medium*(Vydavatel - název)
* Povinné položky