Kampaň na tmavý ležák Budweiser Budvar B:DARK získala Grand Prix v prestižní soutěži Art Directors Club Creative Awards 2015 i další ocenění

24. 3. 2015 | České Budějovice

V Praze byly 19. března vyhlášeny výsledky 23. ročníku soutěže Art Directors Club Creative Awards 2015, dříve známé pod názvem Louskáček. Porota ocenila řadu komunikačních aktivit Budějovického Budvaru realizovaných v loňském roce, které vytvořila reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt. Hlavní cenu – Grand Prix – získala kampaň na tmavý ležák Budweiser Budvar B:DARK. Grand Prix se přitom uděluje nepravidelně pouze mimořádným reklamním počinům (od roku 2005 byla udělena pouze 5x). Budějovický Budvar, n. p. byl navíc vyhlášen i „Klientem roku“, tedy zadavatelem, který nejvíce podporuje původní a originální českou reklamní kreativní tvorbu. Ocenění „Klient roku“ získal Budějovický Budvar již potřetí během posledních šesti let.

„Kampaní na B:DARK chceme připomenout trhu, že tento skvělý produkt stále vyrábíme. A zvolili jsme úmyslně formu, která není v pivní reklamě běžná, ukazovala, že pivo není jen nápojem pro radostné chvíle s přáteli, ale že může být dobrým společníkem i pro chvíle, kdy si zažíváme drobné každodenní chmury. A to samozřejmě s jistou dávkou humoru. To, spolu s dobrým řemeslným zpracováním, zaujalo většinu porotců,“ říká Aleš Eder, brand manager značky Budweiser Budvar z Budějovického Budvaru.

Cílem kampaně B:DARK byl přesný opak toho, o co se snaží všechny obvyklé a „šťastné“ pivní reklamy. Ukázala, že je v pořádku nemít svůj den. Skládala se z televizního spotu, internetové části, kde lidé dostali šanci ventilovat své chmury, a z reklamních materiálů umístěných přímo v barech a restauracích. Součástí kampaně bylo například i pořádání „Unhappy Hour“ s jedním pivem za cenu dvou, nebo rozdávání kapesníčků k utírání slz mezi hosty. Ústřední spot B:DARK si můžete prohlédnout na odkazu zde.

Porota Art Directors Club Creative Awards 2015 ocenila i další reklamní a komunikační aktivity Budějovického Budvaru realizované v roce 2014 agenturou Kaspen/Jung von Matt:
-    zlato pro spot B:DARK v kategorii „Film - TV/ Cinema“
-    zlato pro spot B:Dark v kategorii „Craft“
-    zlato pro kampaň B:DARK v kategorii „Campaign“
-    bronz pro sochu „Rytíře“ z kampaně „NE“ v životní velikosti, která je umístěna ve vestibulu Návštěvnického centra Budějovického Budvaru v kategorii „Design“

Historický přehled ocenění komunikačních aktivit Budějovického Budvaru najdete zde.

O soutěži Art Directors Club Creative Awards 2015
Soutěž, dříve známá jako Louskáček, je prestižní soutěž o nejkreativnější českou reklamu, kterou každoročně pořádá Art Directors Club České republiky ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur AKA. Art Directors Club Creative Awards 2015 je součástí soutěže The ADC*E Awards – Best of European Design and Advertising. Vítězné práce tak automaticky postupují do této významné evropské soutěže, která se koná v Barceloně. Více informací najdete na http://www.adc-czech.cz.

Kontakt pro média

Ing. Petr Samec Dr.

tiskový mluvčí

+420 387 705 284

Zasílání novinek

Vložte vaši e-mailovou adresu a dostávejte novinky ihned po zveřejnění

E-mail*
Jméno*
Příjmení*
Země*
Medium*(Vydavatel - název)
* Povinné položky