Budějovický Budvar loni zvýšil prodej piva i tržby

Štítky: Pivovar
8. 1. 2013 | České Budějovice

Pivovar Budějovický Budvar, n.p. vystavil v roce 2012 celkem 1 340 000 hektolitrů piva. To je meziročně téměř o 2 % více. Je to lepší výsledek, než jakého loni dosáhl český pivovarský průmysl – podle aktuálních odhadů Českého svazu pivovarů a sladoven činil nárůst české produkce piva asi 1,5 %. Na nárůstu měl hlavní podíl světlý ležák Budweiser Budvar, který je vlajkovým produktem pivovaru a jehož prodej vzrostl o téměř 5 %. Velmi výrazně – o 19 % - se zvýšil i prodej světlého ležáku Pardál Echt. V roce 2012 uvedl pivovar na tuzemský trh světlý kvasnicový ležák Pardál Echt a jablečný cider Somersby, realizoval řadu inovací spotřebitelských obalů, provedl zásadní změny v marketingové komunikaci a založil dceřinou společnost na Slovensku.

„Dařilo se nám v zahraničí i v tuzemsku,“ shrnuje výsledky Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. „Loni jsme dosáhli nového historického rekordu v exportu piva a upevnili jsme naši pozici české exportní dvojky,“ říká Robert Chrt. K zákazníkům v 58 státech putovalo celkem 657 000 hektolitrů budvarského piva, tedy nejvíce ve 117 let dlouhé historii pivovaru. „Klíčovým teritoriem pro nás zůstává západní Evropa. Spotřeba piva tam sice dlouhodobě klesá, ale náš prodej se neustále zvyšuje. Například v Německu, které je naší nejdůležitější exportní zemí, jsme loni prodali nejvíce piva v historii,“ dodává Robert Chrt. V období 2006 - 2012 zvýšil Budějovický Budvar objem exportu o 18 %. V tuzemsku navýšil pivovar prodej piva značek Budweiser Budvar a Pardál o více než 2 %.

Celkové tržby pivovaru za pivo loni vzrostly asi o 100 mil. Kč (meziročně o 5 % více) a dosáhly objemu 2,1 miliardy Kč.
 

Kontakt pro média

Ing. Petr Samec Dr.

tiskový mluvčí

+420 387 705 284

Zasílání novinek

Vložte vaši e-mailovou adresu a dostávejte novinky ihned po zveřejnění

E-mail*
Jméno*
Příjmení*
Země*
Medium*(Vydavatel - název)
* Povinné položky