Reklamní kampaň značky Budweiser Budvar získala grand prix v prestižní soutěži Louskáček

5. 4. 2013 | České Budějovice

Koncem března byly v Praze vyhlášeny výsledky 21. ročníku soutěže reklamní kreativy Louskáček za rok 2012. Porota ocenila řadu komunikačních aktivit Budějovického Budvaru v uplynulém roce, které vytvořila reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt. Hlavní cenu – grand prix – získala kampaň značky Budweiser Budvar nazvaná „NE“. Klíčovou a pro veřejnost zřejmě nejznámější částí kampaně byl televizní spot s Janem Třískou. Kampaň „NE“ však byla mnohem rozsáhlejší a skládala se z imageové a produktové části. Jako média využívala televizi, kina, tisku a POS předměty. V místech prodeje ji doplnily akční multipacky na světlý ležák Budweiser Budvar.

Televizní spot „NE“ s Janem Třískou najdete zde: http://youtu.be/3WJvjqq8oX8
Grafické motivy z produktové části kampaně „NE“ najdete například zde: http://www.budvar.cz/download

„Ocenění je zásluhou velkého týmu lidí, kteří na kampani pracovali. A to jak na straně agentury Kaspen/Jung von Matt, tak na straně Budějovického Budvaru. Grand prix je potvrzením, že cesta, kterou jsme se vydali v roce 2010, je správná. Důležitější než reklamní ocenění jsou však obchodní výsledky v roce 2012, ve kterých se komunikace odráží,“ říká Aleš Eder, brand manažer značky Budweiser Budvar z Budějovického Budvaru. Budějovický Budvar loni dokázal zvýšit prodej piva o 2 % a prodej světlého ležáku značky Budweiser Budvar dokonce o 5%.

Porota ocenila i další reklamní a komunikační aktivity Budějovického Budvaru realizované v roce 2012 agenturou Kaspen/Jung von Matt:
Campaign - zlato - Budweiser Budvar - kampaň „NE“
TV/cinema - zlato – spot „NE“ s Janem Třískou
Online campaign - zlato - Galerie NE
Online campaign  - stříbro – Pardálova škola ladění
Other interactive tools - stříbro - Nealko vyhledávač
Media - bronz - Nealko vyhledávač

Podrobnosti a poznámky ke kampani „NE“
Příprava kampaně „NE“ začala v roce 2011, ale kampaň v podstatě pouze navázala na klíčová rozhodnutí učiněná již v roce 2010, kdy byly redefinovány positioning a cílová skupina značky Budweiser Budvar. Kampaň „NE“ ukazuje značku Budweiser Budvar jako prémiovou, svébytnou a inspirující značku, která svá NE říká už přes sto let, během nichž si dokázala uchovat vlastní integritu a nepodlehnout módním trendům. Přípravě kampaně „NE“ přecházel výzkum názorů širší cílové skupiny. Výzkum ukázal, že ačkoliv je pro dnešní českou společnost typická cesta nejmenšího odporu a snaha vyhýbat se problémům (tedy raději říkat ANO), vnitřně se s takto činěnými kompromisy mnoho lidí neztotožňuje. Problematika nesouhlasu se podle výzkumu ukázala jako téma, které nejsilněji vnímá právě cílová skupina značky Budweiser Budvar. Značka Budweiser Budvar se rozhodně nemusí stydět za svá historická NE a čtyři nejdůležitější z nich zopakovala: NE nahrazování surovin, NE zkrácení doby ležení, NE prodeji vlastního jména a NE licenční výrobě mimo České Budějovice. Každé z těchto čtyř NE symbolizoval jeden rytíř - alegorický bojovník - sestavený ze symbolů souvisejících s konkrétním tématem obsaženým v každém z kampaňových headlinů. Takových NE ale bylo v historii značky Budweiser Budvar mnohem více: první NE řekli čeští pivovarníci v roce 1890 při sčítání lidu, když je německé vedení českobudějovického měšťanského pivovaru nutilo přihlásit se k německé národnosti (měli do sčítacích archů uvést jako řeč, kterou hovoří, němčinu). Výsledkem jejich tehdejšího rozhodného NE bylo založení Českého akciového pivovaru v Českých Budějovicích - přímého předchůdce Budějovického Budvaru.

Historický přehled ocenění komunikačních aktivit Budějovického Budvaru
2001 – kampaň značky Budweiser Budvar "Jdeme na pivo"  získal zlatou EFFII 2001 (soutěž o nejefektivnější reklamní kampaň v České republice)
2004 – značka Budweiser Budvar byla britskou organizací nezávislých odborníků Superbrands zařazena mezi "módní" značky ve Velké Británii a získala titul „CoolBrands leader“
2004 – soubor reklamních předmětů značky Budweiser Budvar získal nejvyšší evropské ocenění za kreativitu a technické provedení Popai Europe Awards 2004
2005 – značka Budweiser Budvar byla zařazena do prestižního seznamu nejvýznamnějších značek České republiky - Superbrands
2006 – značka Budweiser Budvar byla britskou organizací nezávislých odborníků Superbrands jako jediná česká značka zařazena do prestižního britského seznamu „CoolBrands“
2007 – značka Budweiser Budvar byla zařazena do prestižního seznamu nejvýznamnějších značek České republiky - Superbrands
2007 – reklamní kampaň značky Pardál „Jeden z nás“ získala stříbrnou EFFII 2007 v kategorii A – potraviny a nápoje (soutěž o nejefektivnější reklamní kampaň v České republice)
2007 – kampaň značky Pardál „Jeden z nás“ – získal titul „Nejlepší malá kampaň“ v soutěži FLEMA 2007 (v této soutěži je hodnoceno inovativní využití médií)
2009 – televizní spot značky Pardál získal stříbrnou medaili na mezinárodním festivalu reklamy a marketingu „Red Apple 2009“ v Moskvě
2009 – televizní spot značky Pardál získal „Stříbrný bubínek“ na reklamním festivalu v Portoroži
2010 – Budějovický Budvar, n.p. byl v rámci soutěže Louskáček vyhlášen „Klientem roku“, tedy zadavatelem, který nejvíce podporuje původní a originální českou reklamní kreativní tvorbu
2010 – televizní spot značky Pardál získal Grand Prix v soutěži Louskáček - cenu udělovanou vůbec nejlepší přihlášené reklamě
2010 – televizní spot značky Pardál získal zlatý Louskáček v kategorii „Televizní reklama“
2010 – reklamní kampaň značky Pardál získala zlatý Louskáček v kategorii „Kampaň“
2011 – kampaň značky Budweiser Budvar „Drevny Kocur“ vyhlásil časopis Marketing & Media Polska nejlepší kampaní v sociálních médiích v Polsku
2012 - Budějovický Budvar byl zároveň vyhlášen „Klientem roku“ v soutěži Louskáček, tedy zadavatelem, který nejvíce podporuje původní a originální českou reklamní kreativní tvorbu.
2012 - reklamní kampaň „Vítězná výzva“ na značku Budweiser Budvar v kategorii „On line“ získala zlatý Louskáček
2012 - kampaň „Vítězná výzva“ na značku Budweiser Budvar získala i stříbrný Louskáček v kategorii „Kampaň“.
2012 - reklama na nealkoholické pivo Budweiser Budvar získala stříbrný Louskáček v kategorii „Print“
2012 - reklama na nealkoholické pivo Budweiser Budvar získala bronzový Louskáček v kategorii „Outdoor“.
2012 - etikety na značku Pardál pak získaly bronzový Louskáček v kategorii „Direct marketing“
2012 - etikety na značku Pardál pak získaly bronzový Louskáček v kategorii „Media“.  

O soutěži Louskáček
Louskáček je prestižní soutěž o nejkreativnější českou reklamu, kterou každoročně pořádá Art Directors Club České republiky ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur AKA. Louskáček je součástí soutěže The ADC*E Awards – Best of European Design and Advertising. Vítězné práce tak automaticky postupují do této významné evropské soutěže, která se koná v Barceloně. Více informací najdete na http://www.adc-czech.cz
.

Kontakt pro média

Ing. Petr Samec Dr.

tiskový mluvčí

+420 387 705 284

Zasílání novinek

Vložte vaši e-mailovou adresu a dostávejte novinky ihned po zveřejnění

E-mail*
Jméno*
Příjmení*
Země*
Medium*(Vydavatel - název)
* Povinné položky