Českobudějovické pivo reprezentovalo nejlepší evropské potraviny na obchodní misi v Číně

Štítky: Budweiser Budvar
4. 4. 2011 | České Budějovice

České Budějovice, 4. dubna 2011 – Koncem března proběhla v Číně obchodní mise evropského komisaře pro zemědělství a rozvoj venkova Daciana Ciolose nazvaná „Chuť Evropy: kvalita zaručena“. Hlavním cílem mise byla jednání o bilaterální dohodě mezi Čínou a EU o vzájemné ochraně potravin, které mohou používat logo zeměpisného označení původu. Jedná se o nejlepší potravinářské výrobky, které Evropa může spotřebitelům nabídnout. Obrat s těmito výrobky dosahuje již dnes 14 miliard Eur ročně a do budoucna se bude zvyšovat. Evropští výrobci vidí velký obchodní potenciál špičkových potravin také v zemích mimo Evropskou unii. Doprovod evropského komisaře tvořilo 33 zástupců výrobců nejkvalitnějších evropských potravin, které jsou zařazeny do Evropského systému kvality a mohou užívat jedno ze tří zeměpisných označení (CHZO, CHOP nebo ZTS). Čínským politikům, médiím i manažerům obchodních řetězců byly během série prezentací a tiskových konferencí v Šanghaji, Hangzhou a Pekingu představeny například sýry Grana Padano, Feta nebo Roquefort, sušená šunka Prosciutto di Parma, vína Bordeaux, Porto a Tokaj, Irish Whiskey, Cognac nebo Bavorské pivo.

Mezi touto evropskou elitou bylo zastoupeno i „Českobudějovické pivo“, jehož jediným představitelem je značka Budweiser Budvar. „Chráněné zeměpisné označení pro naše pivo jsme získali již v roce 2004. Ukazuje se, že to byl velmi prozíravý krok, neboť poptávka po kvalitních potravinách s tímto označením trvale roste. Evropská unie nyní propaguje tradiční evropské výrobky i v globálním měřítku a to by mělo podpořit náš export zejména v exotických teritoriích,“ říká Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru a člen mise „„Chuť Evropy: kvalita zaručena“. „Těší mě, že Evropská unie se snaží rozšířit ochranu potravin s označením původu také formou bilaterálních dohod a že se tato snaha setkává s příznivými reakcemi. Tato cesta nepochybně pomohla ke zvýšení známosti naší značky na čínském trhu, do budoucna pomůže k nárůstu našeho exportu a rozšíří naše obchodní aktivity ve světě,“ dodává Ing. Boček.
 
Budějovický Budvar vyváží do Číny od roku 2008. V Číně používá ochrannou známku „Budějovický Budvar“, doplněnou čínským ekvivalentem. V loňském roce prodal Budějovický Budvar v Číně 800 hektolitrů světlého a tmavého ležáku, což je téměř trojnásobek objemu prodaného v roce 2009.

Kontakt pro média

Ing. Petr Samec Dr.

tiskový mluvčí

+420 387 705 284

Zasílání novinek

Vložte vaši e-mailovou adresu a dostávejte novinky ihned po zveřejnění

E-mail*
Jméno*
Příjmení*
Země*
Medium*(Vydavatel - název)
* Povinné položky