Již dnes najdete na pultech nové pivo Pardál Echt

Štítky: PardálNovinky
1. 6. 2009 | České Budějovice

Dnes uvedl Budějovický Budvar, n.p. na celostátní trh novinku – světlý ležák Pardál Echt. Ten spadá do kategorie tzv. „jedenáctek“. Budějovický Budvar nově vstupuje tímto produktem po mnoha letech do tržního segmentu tzv. „jedenáctek“.

„Pardál Echt navazuje na úspěch výčepního piva Pardál, které bylo uvedeno na trh v březnu roku 2007. Spotřebitelé si toto pivo velmi oblíbili, o čemž svědčí i fakt, že během necelých dvou let se ho prodalo 269 403 hl. Navíc v roce 2007 bylo v prodeji jen v jihočeském regionu,“ říká Ing. Martin Horejš, vedoucí tuzemského prodeje Budějovického Budvaru.

Vývoj piva Pardál Echt byl zahájen v létě roku 2008 analýzami trhu a marketingovou studií. Jedním z podnětů byl i zájem zákazníků o „silnějšího“ Pardála. Na podzim 2008 byly stanoveny základní parametry produktu. Loni v prosinci byly uvařeny první várky a realizovány interní testy nového piva. V lednu 2009 se do vývoje Pardála Echt zapojili sami spotřebitelé. Pivaři, kteří se podíleli již na vývoji výčepního piva Pardál, a jejich kamarádi, se zúčastnili dvou kol ochutnávek. Na základě jejich připomínek byla upravována chuť i další vlastnosti nového piva. V březnu 2009 byla uvařena finální várka piva Pardál Echt. Od 27. května byl Pardál Echt v prodeji v podnikové prodejně Budějovického Budvaru v Českých Budějovicích a od dnešního dne je v nabídce celostátních i lokálních řetězců, nezávislého maloobchodu a velkoobchodu.

„Pardál Echt bude dodáván ve vratných lahvích o objemu 0,5 litru. Spotřebitelé si jej mohou koupit po jednotlivých lahvích, v klasických přepravkách po 20 lahvích nebo v papírovém multipacku obsahujícím 10 lahví. Jeho standardní ceníková cena s DPH za láhev o objemu 0,5 l je stanovena na 10,50 Kč,“ dodává Martin Horejš.

Netradiční forma komunikace, jak už je u značky Pardál zvykem, bude použita i v reklamní kampani na Pardál Echt. Kampaň začne na začátku července a budou do ní zapojeni i „pijáci“, kteří se podíleli na vývoji chuti i ostatní vlastnosti tohoto piva. Reklamní kampaň, jejíž hlavní sdělení zní „Jedenáctka pro echt chlapy“, se objeví v televizi, rádiu, outdooru a na internetu. Pardál Echt bude představen i v rámci netradičních eventů pod názvem Pardáléto.

Pivo Pardál Echt je vhodnou alternativou pro ty, kterým se výčepní pivo zdá slabé a ležák silný. Oblibu najde u konzumentů preferujících vyšší hořkost a plnost chuti. Echt Pardál je vyroben z velmi kvalitních surovin, mezi které patří tři druhy sladu, chmel a voda z artézských studní. Jeho stupňovitost je 11,3 %, obsah alkoholu 4,5% obj., hořkost 30 MJH, barva 14-15 ECB a má střední říz zaručující příjemnou pitelnost.

Výčepní pivo Pardál
Vývoj piva Pardál začal v srpnu 2005 a na podzim roku 2006 byli do projektu zapojeni i spotřebitelé.
Ti se účastnili tří kol velkých ochutnávkových akcí. Více než 300 pivařů mělo možnost hodnotit chuť i další vlastnosti nového piva, které byly na základě jejich připomínek dále upravovány. V České republice se jednalo o zcela unikátní postup. Výčepní pivo Pardál bylo uvedeno na lokální trh v regionu jižních Čech 1. března 2007, jeho celostátní distribuce byla zahájena 1. ledna 2008. Výčepní pivo Pardál získalo ocenění „Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2008“ v kategorii „Pivo“ (vítězné výrobky vyhlášeny na základě průzkumu mezi spotřebiteli) a stříbrnou medaili v hlasování členů Sdružení přátel piva v roce 2008. Reklamní kampaň „Pardál – Jeden z nás“ získala stříbrnou Effie 2007 v kategorii A - potraviny a nápoje (v soutěži Effie posuzuje odborná porota účinnost reklamních kampaní) a ocenění „Nejlepší malá kampaň“ v soutěži FLEMA 2007 (soutěž FLE Media Awards (FLEMA) hodnotí inovativní využití médií).

Budějovický Budvar, národní podnik
Pivovar Budějovický Budvar, n. p. je dlouhodobě jedním z nejúspěšnějších potravinářských podniků v České republice. Téměř polovina produkce je vyvážena do více než 50 zemích všech světadílů. V roce 2008 zvýšil Budějovický Budvar výstav piva meziročně o 4,5 % a dosáhl objemu 1 312 580 hektolitrů. Hrubý zisk pivovaru se v roce 2007 meziročně zvýšil o 13 % na celkových 302 milionů Kč. Od roku 1991 investoval Budějovický Budvar do své modernizace a rozvoje asi 3,5 miliardy Kč.
 

Kontakt pro média

Ing. Petr Samec Dr.

tiskový mluvčí

+420 387 705 284

Zasílání novinek

Vložte vaši e-mailovou adresu a dostávejte novinky ihned po zveřejnění

E-mail*
Jméno*
Příjmení*
Země*
Medium*(Vydavatel - název)
* Povinné položky