Budějovický Budvar získal ochranné známky v Hong Kongu

3. 7. 2008 | České Budějovice

Budějovický Budvar, n.p. získal po více než deseti letech ochranné známky „Budějovický Budvar“ (logo a etiketa) v Hong Kongu. Přihlášky ochranných známek podal Budějovický Budvar u Trade Mark Registry (dále jen TMR) v Hong Kongu již v roce 1997. AB je napadl námitkami. Argumentoval možností záměny ochranných známek Budějovický Budvar se známkami Bud a Budweiser.

TMR nevydal od roku 1997 v této věci žádné rozhodnutí. Zlom nastal až v letošním roce, kdy AB vzal své námitky zpět. „S největší pravděpodobností dospěli k závěru, že svými argumenty nepřesvědčí TMR o možné zaměnitelnosti našich ochranných známek se známkami našeho konkurenta. Roli v tom určitě hrál i fakt, že během posledních několika let padla pro nás pozitivní rozhodnutí o nezaměnitelnosti těchto ochranných známek v Číně, Korei, Taiwanu a dalších 6 zemích,“ říká Mgr. Helena Lejtnarová, právnička Budějovického Budvaru. „Naše známky jsou v tuto chvíli v Hong Kongu definitivně registrovány,“ dodává Lejtnarová.

Registrace ochranných známek dává  Budějovickému Budvaru i místnímu importérovi právní jistotu pro další rozvoj obchodních aktivit do budoucnosti. „Do Hong Kongu vyvážíme pivo již od devadesátých let minulého století. Budějovický Budvar je jediné české pivo, které si mohou zákazníci v Hong Kongu vychutnat i čepované,“ komentuje situaci Ing. Tomáš Bártů, exportní manažer Budějovického Budvaru pro Asii. Čepovaný Budějovický Budvar je k dispozici v řadě vyhlášených restaurací ve všech čtvrtích Hong Kongu, například ve Staunton's Bar & Restaurant  (Soho), The White Stag (Wanchai), nebo v Le Jardin Club ve čtvrti Lan Kwai Fong. V nepálské restauraci Bhatti Bar je čepovaný Budějovický Budvar nejdražším nabízeným pivem. „Chlazený Budvar v láhvích mají pro své členy a hosty k dispozici i v The Royal Hong Kong Yacht Clubu, Hong Kong Football Clubu, nebo Aberdeen Boat Clubu. Najdete ho ale i v luxusním hotelu  Peninsula Hong Kong ( http://hongkong.peninsula.com/phk/index.html) . Očekáváme, že náš export do této lokace se výrazně zvýší,“ dodává Bártů.

Trh v Hong Kongu je velmi specifický v tom, že přes 80 % spotřebovaného piva tam dnes tvoří importy ze zahraničí. Přestože spotřeba na hlavu je tam relativně malá (22 litrů na hlavu a rok), segment importovaných piv by měl v příštích letech dále růst. V roce 2012 by importovaná piva měla mít tržní podíl až 94 %.

Kontakt pro média

Ing. Petr Samec Dr.

tiskový mluvčí

+420 387 705 284

Zasílání novinek

Vložte vaši e-mailovou adresu a dostávejte novinky ihned po zveřejnění

E-mail*
Jméno*
Příjmení*
Země*
Medium*(Vydavatel - název)
* Povinné položky